Læs også..

Jeg har også min blog: http://densvundnetid.blogspot.com

onsdag den 4. november 2009

Et perfekt øjeblik.

November d. 4 2009.

Det er officielt den første omgang sne på denne tid af året. Jeg ligger i min seng - syg, og kigger ud af min havedør og ser sneen falder lige så stille ned fra himlen. Det er koldt og mørkt udenfor og venter egentlig bare på der kommer en engel forbi og henter mig.

Selvom sneen falder roligt og i blide strøg udenfor, kan jeg ikke lade være med at putte mig selv længere ned under min dyne og bare håber på jeg snart bliver rask. Kvinder siger tit: "Mænd er bare ynkelige når de er syge" - okay, jeg er så en mand. Jeg kan ikke blive mere ynkelig end nu. Mens feberen raser gennem kroppen på mig og mine lunger skriger efter ny luft, kan jeg ikke lade være med at tænke på dengang jeg var barn og var syg. Det var nemmere at være syg da man var barn. Man har en til at passe på sig, og børnehaven eller skolen betød ikke det store hvis man var syg. Jeg blev passet for det meste af min mormor og morfar. Min far ville kører ned og aflevere mig der, og i løbet af formiddagen hvor jeg havde ligget på sofaen og fået set noget børne tv, kom min mormor hjem med alverdens godter, som jeg fik - så jeg kunne få det bedre (eller i hvert fald få sukkerchok, så kunne det være jeg livede lidt op).

Men sne er hyggeligt. Vi forbinder sne med hygge, pejsen, en kop varm te, måske en romantisk date i så fald forbinder vi alle sne med noget godt vi husker.

Sneen får mig til at tænke på dengang min søster og jeg tog alt vores over tøj på og gik ud og byggede snemænd. Eller sidste vinterferie hvor min veninde og jeg legede sneboldskamp selvom jeg havde lungebetændelse. Eller snakken sammen med min bedste ven om den perfekte date, som endte med at være med en gåtur i sneen og hjem til pejs og varmehygge i sofaen med tæpper og en kop te. Ja, jeg forbinder sne med meget.
Mine forældre siger hvert år; "der var meget sne dengang jeg var barn" og nu er jeg selv kommet dertil hvor jeg tænker; "der var da mere sne da jeg var barn?" Men måske er det bare fordi det er mere magisk som barn. Det er sådan lidt "coca-cola julereklame"-agtigt.

Jeg sagde i sidste måned, "Jeg tror på julen kommer tidligere i år". På grund af den hurtige ændring i klimaet fra varmt til koldt, var jeg overbevidst om at sneen og julen ville komme hurtigere i år end sidste år. Og jeg var da ikke helt galt på den? 4 November 2009! Første dag med sne; et perfekt øjeblik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar