Læs også..

Jeg har også min blog: http://densvundnetid.blogspot.com

tirsdag den 5. april 2011

Tvivl.

Det er svært at sætte ord på tvivl. Selveste tvivlen er en menneske vurdering af en oplevelse. Er det godt eller dårligt? Hvad betyder tvivlen for os?

For mig kan tvivl være begge dele. Samtidig er det også en måde at jeg kan overveje mine beslutninger en ekstra gang. Tag f.eks. min tvivl om jeg har talent. Jeg har i flere år siddet i det små og skrevet noveller og romaner. Nogle er blevet gode, andre har jeg mistet troen på undervejs, og lod dem langsomt glide ud i ingenting. Men denne roman jeg er igang med nu, er virkelig en roman, som jeg har stor tiltro til. Ikke destro mindre, tvivler jeg på min egen kunnen i at skrive. Er det nok? Kan den får læsere til at vise interesse? Kan den få de små hår på armene til at rejse sig? Er ideen god nok, osv. Tvivlen om min kunnen er yderst nyttig. Forstået på den måde, at tvivlen får mig til at yde mere. Jeg har altid følt jeg havde flair for at skrive, men når jeg så også skriver, så vil jeg gerne give det mit bedste. Derfor gør min tvivl mig stærkere. Derfor er tvivl positiv for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar